Family love - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Hoff - WaarBenJij.nu Family love - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Hoff - WaarBenJij.nu

Family love

Blijf op de hoogte en volg Eva

29 April 2013 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

I know.. it has been waaayyy to long! Ik zag dat het alweer meer dan een maand geleden was dus zal deze dan maar extra lang maken ;) Afgelopen maand is er veel gebeurd maar niet alles is om te schrijven in een blog.

Met Pasen hadden we een erg lang weekend vrij. Lienke was jarig en dit hebben we goed gevierd in Cookies. We zijn ook naar het nationale park Dandenong gegaan waar we mee zijn geweest met Puffing Billy (stoomtreintje). Het gaf prachtig uitzicht op de natuur maar dit hebben we wel moeten bekopen met as in onze haren.. Ook hebben we wat musea bezocht in Melbourne aangezien deze allemaal gratis zijn voor studenten. Het weekend erna zijn we nog naar Brighton Beach geweest die bekend staan om de schattige strandhuisjes maar verder eigenlijk niet heel veel voorstellen :P Het was denk ik wel een van de laatste mooie dagen in Melbourne want het weer slaat flink om naar herfst met koude wind en regen. Deze keer zou ik dan ook graag de gestuurde zonnestralen weer terug willen krijgen.. Datzelfde weekend hadden we een real Ozzie Barbie georganiseerd met een paar engelse, duitse en franse meiden in het park achter ons appartement. Helaas viel deze letterlijk in het water waardoor we maar een bbq in huis hielden, wat ook erg gezellig was. Ons appartementje was toen toch wel wat aan de kleine kant.

Ik krijg veel vragen over mijn stage, aangezien dit toch wel het hoofddoel is van mijn Australië avontuur :P Stage gaat goed! Ik ben nu in 2 van de 4 ziekenhuizen geweest en zit op ongeveer 300 patiënten. Het aantal patiënten is helaas was wat verlaagd door een fout in de diagnose codes van de ziekenhuizen maar we houden het op: “part of your learning experience” wat de favo zin van mijn supervisor is geworden. Door de vertraging zat ik wel een beetje in de stress maar ik heb nog 6 weken over voor de overige 2 ziekenhuizen wat opzich zou moeten lukken. Dan heb ik nog 5 weken over voor de analyse en het schrijven van de resultaten en discussie. Op 19 mei vertrek ik naar Warrnambool waar 1 van die ziekenhuizen ligt. Dit is wel spannend aangezien ik dan echt alleen zal zijn voor 3 weken. Warrnambool staat bekend om het spotten van walvissen dus de meiden willen een weekend langskomen. Ook hebben we een lang weekend naar Tasmania geboekt met gehuurde auto. Het is nu nog even uitvechten wie gaat rijden aangezien we het alle 3 toch wel spannend vinden om alles links te rijden maar met een automaat moet dat lukken!

Het grootste avontuur was toch wel afgelopen week. Ik keek echt mega uit naar het bezoek van mijn zus Laura en haar ‘fiance’ Niels. Ze kwamen vrijdagavond laat aan en stond ze vol spanning op te wachten op het airport. Wat was het fijn om weer vertrouwende armen om je heen te hebben. We zijn nog wat gaan drinken in een bar midden op Yarra river waar ze al de eerste shock kregen over de kosten van Australië (2x bier en 1x wijn = $ 25,50). Heel grappig om te merken dat dit bij mij al helemaal gewend was. De volgende dag had ik een heel dagprogramma uitgestippeld maar door mijn iets te veel enthousiasme waren we aan het begin van de middag al klaar. Blijkbaar is tourguide niet mijn beroep.. Gelukkig was het prachtig weer waardoor mijn vermoeide toeristen heerlijk konden bijkomen in een van de parken onder de zon met.. Sushi! In de avond gingen we naar Richmond waar een collega van Laura woont. Hier hebben we een geweldige Australische avond gehad met Libanees eten (incl. bellydancer) en de plaatselijke bar. Toen de laatste tram kwam naar city centre zijn waar daar nog even goed verder gegaan waar Lienke en Lieke ons ook vergezelde. De volgende ochtend was dan ook wat minder vroeg en druk. We zijn naar Victoria Market geweest, mijn appartement laten zien en verder vooral rustig aangedaan in weer een ander park. In de avond zijn we uit eten geweest in Little Italy om goed afscheid te nemen van Melbourne en de volgende dag door te reizen naar Sydney!

Sydney is ook een prachtige stad met heerlijk weer maar heel anders dan Melbourne. Bij aankomst begonnen we al meteen een fikse wandeling door de stad langs Darling Harbour, Opera House and Harbour Bridge. De volgende dag hadden we toch maar een dag kaartje gekocht voor openbaar vervoer en zijn we met de ferrie richting Manly gegaan. Hier hadden we een fietstocht naar het national park. We kregen hybride mountain bikes, wat we al een beetje verdacht vonden, maar we snappen nu waarom. De volgende dag hadden we behoorlijke spierpijn in onze billen. Manly gaf geweldig uitzicht op the skyline van Sydney en was de perfecte manier om dit deel te leren kennen. Na een goede lunch met fish and chips zijn we met de bus naar Bondi beach vertrokken. Lau en ik waren toch wel nieuwsgierig naar de lifegaurds van de gelijknamige realityserie. Dit viel toch behoorlijk tegen maar toch leuk om gezien te hebben. In de avond gingen we terug naar Opera House waar ik van een balletvoorstelling heb genoten. Als student kan je voor 39 dollar de zaal “opvullen” op een plek die normaal 190 dollar koste. Dit kon ik niet voorbij laten gaan maar voelde ik me wel erg underdressed tussen alle chique dames. Ik had niet echt rekening gehouden met het pakken maar gelukkig had Lau nog een jurkje (wel met slippers want we hebben niet dezelfde schoenmaat :P) Zo hadden Lau en Niels ook nog een romantische avond met z’n tweeën in Sydney. De dag erna hadden we een trip naar the Blue Mountains. Met onze gids ben en 6 andere dames, ja Niels had het erg naar zijn zin, de berg op. Prachtige natuur met veel groen, maar wel veel steile hellingen en beklimmingen. Echt oppassen waar je liep, maar prachtig. De three sisters waren het hoogte punt van de tocht.. Gelukkig hoefde we niet weer omhoog te klimmen maar konden we met erg toeristische railway achtbaan (incl superman deuntje) mee naar boven. Hierna nog genoten van een flinke hamburger en was Sydney helaas alweer voorbij.

Toen begon onze échte Outback avontuur. Het begin helaas wel met flinke vertraging doordat mijn vlucht vertraagd was door een vreselijke stank in het vliegtuig. Ze waren bijna 2 uur bezig met schoonmaken maar kwamen tot de conclusie dat het niet hielp maar we toch echt binnen de 2 uur moesten vliegen. Oplossing: een vliegtocht van 3 uur in een vliegtuig dat rook naar een kattenbak.. Gelukkig kon ik nog steeds aansluiten bij adventure tours! Onze gids heette jen, een 57 jarige kleine aussie uit Adelaide die onze chauffeur, gids en kok was voor 3 dagen. We begonnen bij Tjuta (Mount Olga) met een wandeling door de Valley of the winds. Elk stukje was weer anders waardoor we foto's bleven maken, waar Jen niet altijd even blij mee was. Het was erg indrukwekkend met de dieprode rotsen en al het groen. Hierna gingen we snel op weg naar Uluru (ayers rock) voor een prachtige zonsondergang met champagne en dips. De rots verkleurde elke minuut van kleur door de ondergaande zon. Voordat het pikkedonker werd, haasten we ons naar onze eerste camping waar we een real Ozzy Barbie (bbq) maakte met kamelenworstjes en kangoeroe beef. Toen begon het avontuur pas echt want we moesten in een swag slapen een soort grote slaapzak met matras. Buiten dus en oja we konden s nachts bezoek krijgen van dingo's wilde honden die op zoek gingen naar eten. Nee echt een nacht waarin je rustig kan slapen... maar met het uitzicht op de sterrenhemel, helemaal waard! Om 5 uur werden we al gewekt om de zon weer op zien gaan bij Uluru en een wandeling rondom te maken. Helaas zonder Aboriginal guide vanwege een begrafenis maar gelukkig kon Jen ook behoorlijk wat vertellen. De vroegte was erg fijn omdat alle vliegen dan nog niet aanwezig zijn waar je wel enorm last van hebt in the Outback. Vooral Niels vonden ze erg gezellig. Nu snappen we ook al die ubersexy vliegnetjes over de hoofden van alle Chinezen. In de middag vertrokken we naar Kings Canyon, een bustocht van ongeveer 4 uur maar met uitzicht op veel natuur en dieren als wilde paarden, kamelen, koeien, emu’s en vooral dode kangoeroes. Toen we eind van de dag aankwamen net voor zonsondergang zaten we helemaal alleen op een kampeer plek geheel geïsoleerd, geen mobieltjes die het deden...
De avond heerlijk afgesloten bij het kampvuur en wederom in onze swag van de sterren genoten. In de ochtend werden we echt letterlijk gewekt door het gehuil van de dingo's. De laatste dag stond in teken van de allermooiste wandeltocht door Kings Canyon. Deze begon met een enorme steile klim naar boven. De tocht was echt heel mooi langs de garden of eden een stuk groen natuur midden in de Canyon. Wel echt avontuurlijk langs steile hellingen en vergezichten zónder railing maar echt geweldig! Ik ben niet zo’n wandelaar maar daar had ik wel heel de dag kunnen lopen. Voordat het echt te warm werd, was de tour voorbij en reden we door naar Alice Springs voor onze laatste avond met z’n drieën en het einde van de tour. Wel met een erg leuke mededeling van Jen; oja jongens vanavond mogen jullie niet alleen op straat lopen want er zijn veel Aboriginals met een alcohol probleem op de been en het is niet veilig. Dus onze dappere Niels alleen de straat op om een pizza te scoren en de zussen lekker in bed tv kijken. Niels kwam gelukkig terug met een enorme pizza en zo met zn drie op bed was toch ook wel een gezellige laatste avond.

Nu gaan Laura en Niels door naar Brisbane & Cairns en ben ik weer terug in Melbourne. Ik zou zo weer met ze mee willen maar helaas roept mijn plicht in het ziekenhuis en wil Niels toch stiekem wel even knuffelen. Het afscheid viel me toch weer zwaar maar over 3,5 maand ben ik weer in Nederland. Maak jullie geen zorgen en komt echt wel goed met mij in het prachtige Australië!

Hoe is het in Nederland?

Dikke kuss,
Eef

  • 29 April 2013 - 19:12

    Anneke:

    Dag dochterlief,

    Ik heb weer genoten van je blog. Wat een geweldige belevenissen en een mooie foto's.
    Wij maken ons hier in Nederland op voor de gebeurtenis van het jaar: de kroning. Volgens mij gaat heel Nederland eerst een oranje tompouce halen en daarna om 10.00 uur voor de buis.
    Wij hebben met de vriendenclub afgesproken in het dorp en daarna bij Bernie en Monique tapas eten. De opdracht is om iets te eten te maken in de nationale kleuren ...... Maar met kleurstof kom je ver!
    Ik vraag me af of jij ook nog wat mee zal gaan maken van het hele gebeuren.
    Nou dag lieverd, we hebben afgelopen zondag een uur achter de Skype gezeten dus eigenlijk zijn we wel een beetje "bijgepraat" (volgens mij zijn we dat eigenlijk nooit.....). We missen je erg maar hopen dat je volop blijft genieten.
    Dikke kuss van je mama (en ook natuurlijk van papa)

  • 29 April 2013 - 21:25

    Emmy:

    Hee meis. Super leuk sog-momentje, jouw blog ;) Ben mega druk met studeren. Heb een nerd in mezelf gevonden, waarvan ik niet wist dat ik haar in me had. Halverwege juni hoop ik weer een beetje normaal te worden.. Tot die tijd keihard werken om het jaar te halen! Geniet van het leven Down Under! Xx

  • 30 April 2013 - 00:04

    Wendy:

    Hoi Nichie,

    Geweldig die verslagen en zie jullie al zitten in de natuur met veel insecten :)
    Bedankt voor die paar zonnenstralen van je, ik heb ze nuttig gebruikt.
    Geniet maar lekker van het Australie en ik lees graag je volgende verslag weer.

    XXX

  • 02 Mei 2013 - 17:12

    Lia:

    Hoi meissie

    Wat een heerlijke belevenissen!!!!
    Fijn genoten met Niels en Laura lees ik, en het lijkt me voor jou heerlijk dat ze er waren.
    Raar dat het daar bij jou nu kouder wordt en dat wij het nog steeds koud hebben.
    Het is niks met het weer in dit koude kikkerlandje!
    Geniet er van en ik lees je volgende belevenissen wel weer

    Dikke knuffel!!!

  • 03 Mei 2013 - 19:40

    Opa En Oma:

    Hallo eef wat een mooi verslag heb je weer verstuurd als je later niet genoeg verdient kan je ook nog een boek schrijven over je belevenissen we hebben het leuk gehad metje ouders en heel lekkergegeten vandaag was het hier lekker warm dus zaten we eindelijk buiten nu is het zeker bij jullie kouder? wei hebben allebei flink de griep de griep gehad Opa kreeg pretnison en antibiotika wat een moelijk woord en ik kreeg codeinefosfaat jiji weet wel wat dat is nog bedankt voor de kaart en leuke foto van jouw en laura die bewaar ik nu eef we wachten weer op je volgende verslag over je belevenissen dikke kus van Opa en Oma

  • 13 Mei 2013 - 17:48

    Lia:

    HALLO EEF

    wat ZULLEN LAURA EN NIELS HET KOUD GEHAD HEBBEN TOEN ZE TERUG KWAMEN, WANT HET IS ECHT VERREKTE KOUD HIER!
    WIJ GAAN VRIJDAG OP VAKANTIE EN DAN MAAR HOPEN DAT HET WAT BETER WEER WORDT.
    OPA EN OMA ZIJN AL WEER OPGEKNAPT HOOR MAAR ZE ZIJN WEL FLINK ZIEK GEWEEST.
    ELIN GROEIT ALS KOOL EN VINDT HET HEERLIJK OM HERRIE TE MAKEN MET HAAR MOND. OP HAAR MAMNIER ZIT ZE HEERLIJK TE KLETSEN. ZE ROLT OOK AL OM EN ZAL WEL SNEL GAAN KRUIPEN. ALS JE ZE VAST HOUD STAAT ZE GEWOON! IS GEEN GEZICHT ZO"N KLEIN GRIETJE. OOK HEEFT ZE AL TWEE TANDEN . OPA EN OMA ZIJN ER DOL OP. WENDY EN TAS ZIJN MET MOEDER DAG GEWEEST EN TOEN HEBBEN WE OUDE FOTO"S OPGEZOCHT ; WAT IS DE TIJD SNEL GEGAAN!
    nou EEF JE WEET WEER WAT dikke KNUFFEL XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 12458

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

Down Under

Landen bezocht: