Appartement in the pocket! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Hoff - WaarBenJij.nu Appartement in the pocket! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Hoff - WaarBenJij.nu

Appartement in the pocket!

Blijf op de hoogte en volg Eva

19 Februari 2013 | Australië, Melbourne

We hebben een appartement!!!!! Eindelijk! :D

Vandaag (dinsdag) hebben we het contract getekend en donderdag krijgen we de sleutel. Het is een hele nieuwe flat tegenover Victoria Market op Franklin Street. Het is een 2-slaapkamerappartement en volledig gemeubiliseerd met als huur 475 dollar per week.

Het was vandaag een behoorlijk hectische dag om alles rond te krijgen. We moesten uiteindelijk een borg betalen van 2 maanden huur en 1 maand huur op 2 aparte bankcheques (maar in onze mail stond dit precies andersom…). Wij hebben (nog) geen Australische bankrekening dus geen bank wilde voor onze deze cheques uitschrijven. De enige optie was om dit met een money transfer te doen via het postkantoor. De bedoeling is dat je dan al het cash aan hun geeft en zij een cheque uitschrijven. Aangezien wij limits hebben op onze pinpas en creditcard kregen we het niet voor elkaar om alles te krijgen. Na bellen met de makelaar was het ook goed om alleen de huur te betalen en dan donderdag de rest. Door de mail waar de geldbedragen omgewisseld waren, dachten we dus dat de huur 2 maanden was (ipv de borg). Met heel wat geldbriefjes (heb nog nooit zo goed m’n portemonnee bewaakt) kregen we de cheque en gingen we naar de makelaar. Hier kregen we te horen dat we juist de borg moesten betalen als eerste en dus de cheque om moesten wisselen. Het geldbedrag was in de mail door hun (!) fout omgewisseld. Dus wij weer terug naar het postkantoor en het om laten zetten (gelukkig kon dit). Na al dit gedoe was het dan eindelijke zover dat we het contract konden tekenen. Het contract was verder goed, het enige gekke is dat wij bij het opleveren het tapijt door een professionele stomerij moeten laten schoonmaken. Ze willen het bonnetje als bewijs.. Nu moeten we nog internet afsluiten en een Australische bankrekening openen (vanwege de maandelijkse betaling van de huur en gas/elektra/water). We worden hier dus flink bezig gehouden. Haha volgens jullie het nog een beetje?
Wel vervelend aangezien ik eigenlijk woensdag (morgen) al een deel van mijn projectplan moest inleveren… Hopelijk snapt Kevin dat dit niet helemaal gelukt is.

Donderdag zal ik wat foto’s online plaatsen om ons mooie appartement te laten zien.

Verder hebben we heerlijke genoten van ons weekend. Zaterdagavond was er een gratis concert van het Melbourne symphonic orchestra middenin het park. Aangezien Lieke hier heel graag heen wilde vanwege haar klarinet talent, gingen Lienke en ik ook mee. Klassieke muziek is nu niet echt mijn ding maar het was wel een hele gave ervaring. Het was alsof je met heel Melbourne heerlijke in het zonnetje aan het picknicken was met prachtige Beethoven muziek. Ook had ik eindelijk sushi als picknick gehaald (wat hier op elke hoek van de straat verkrijgbaar is) dus misschien hielp dat ook ;)

Aangezien we alle drie nog super wit zijn, vonden we het zondag hoog tijd om naar het st Kilda beach te gaan. Het was hier namelijk 36 graden, wat onze tere witte huidjes niet heel lang volhielden. Ook waren we stiekem benieuwd naar de echte Australische strandwachten (zoiets als Bondi Beach) maar deze blijken in real life toch erg tegen te vallen..

Zo jullie zijn weer helemaal up to date :) Wel jammer dat ik nooit zulke uitgebreide verslagen vanuit Nederland krijg... :P

Dikke kuss,
Eva

• 19 Februari 2013 - 09:52

Pascalle:

Hee meis! Wat fijn dat jullie een appartementje hebben kunnen vinden :) wel gedoe zeg! Sushi overal te koop ja? Wat heerlijk haha! Nog succes met je opdrachten en nieuwe huisje! Ow en deze zondag skypen dan? Kus

• 19 Februari 2013 - 09:59

Helly En Ad:

Hoi Eva,
    Nou, dat is een lijvig verslag met een goed eind gelukkig :). Heel benieuwd naar de foto's en super dat het appartement naar jullie zin is. 36 graden wil ik niet eens horen, het vriest hier weer eens. Geniet er lekker van en leuk je zo te volgen. Liefs,Ad en Helly

• 19 Februari 2013 - 11:10

Ouwe Dibbus:

Eef weet je al je huisnummer van Franklin str. Kunnen we evntjes "streetview" googelen!

• 19 Februari 2013 - 12:02

Ouwe Dibbus:

Jeetje Eef wat een mooi appartement er zit "alles der op en der aan" zie het wel zitten om snel te komen met zo'n keuken en Victoria market op de hoek, kan ik wat lekkers voor jullie klaar maken of iets kopen bij Japas!!! Hahahaha
    Zit nu wel te twijfelen of je nog ooit terugkomt met zo'n appartement heel iets anders dan bij Frank in Utrecht! :)

• 19 Februari 2013 - 14:49

Jolanda MZ;):

Lieve Eef!!

Wat leuk om al je verhalen te lezen! Het klinkt geweldig en ben blij voor je dat jullie (na al dat gedoe;)) een leuk appartement hebben gevonden. Ik ben erg benieuwd naar de foto's!
    Haha heerlijkkk al die sushi-tentjes, wat wil je nog meer lekker sushi eten met volop zon en 36 graden. Ben erg jaloers! Net als in Nederland is het ook hier in het verre Antwerpen erg koud...
    En wat jammerr nou dat die strandwachten een beetje tegenvallen... Echt een domper:( hahaha
    Nou veel plezier weer en geniet overal volop van, want voor je het weet is het voorbij (niet dat ik dat erg vind hoor:P).

Liefs, Jolanda

• 19 Februari 2013 - 22:11

Opa En Oma:

hallo Eva wat fijn dat jullie een appartement hebben gevonden maar wel behoorlijk duur of is dat noormaal ?hier gaat alles goed maar nog behoorlijk kout hebben jullie ook een wasmachine want ik hoorde van Laura dat je nog niet gewassen had je geniet wel daar in dat warme land gelijk heb je geniet er maar van .wanneer skypen we eens maar moeten wel afspraken maken voor de tijd en wanneer er zullen in dit bericht wel spelfouten zitten maar ik doet het niet over nu Eva groetjes van ons ook je vriendinnen wij gaan dadelijk naar bed en jullie beginnen aan je dagtaak

• 20 Februari 2013 - 01:02

Lieke Simons:

Je vergeet helemaal te zeggen dat we vanavond wéér naar een klassiek concert gaan ;-) Ow ik ga jullie zo brainwashen..!

• 20 Februari 2013 - 12:27

Lia Scheper:

Hoi Eef

heerlijk he een appartement waar je kan wassen enz enz.
    Wat is dat duur daar zeg! Maar als je het maar naar je zin hebt dan is het allemaal waard.
    Ik vindt het leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt , maar hier is het nog steeds het zelfde, KOUD en nat ! Door jouw verhalen verlangen we hier ook heel erg naar de zomer
    We zijn het afgelopen weekend een dagje naar Mark, Karin en Elin geweest want die zaten op de Kempervennen.
    Lekker dagje Elin en ons kleine meisje lacht zo leuk en is duidelijk aanwezig maar ozo lief!
    Ik zal ome Roel vragen om een foto door te sturen want als jij terug komt is ze al een stuk groter.
    Met je oom en tante gaat het goed hoor al hoewel ik nu steeds meer met me snuffert op de grond ligt maar dan komt Chanel naast me zitten en kijkt me zo aan met van lig je daar nou al weer? Dat arme beest heeft het er maar druk mee. Gelukkig heb ik nu een super rolstoel en dat is hartstikke fijn!
    Oma is nu bij me aan het werken en die wil nu een kopje soep dus die moet ik even bedienen want dat heeft ze wel nodig zo hard ze werkt.

Dag nichtje Dikke knuffel Tant lia

• 23 Februari 2013 - 18:31

Mien Schop:

Hallo Eva,

Kreeg van je moeder door ,dat jij in Melbourne zit voor studie.
    Leuk om mijn buurmeisje van vroeger te zien.Goed van jou om dit te doen.
    Grappig om je belevenissen te lezen,ben benieuwd wat je allemaal gaat mee maken.
    Geniet er van,het is een prachtig land,wij hebben Melbourne als japanners bekeken,bus,foto,trein in.Wij hebben de treinreis gemaakt van Perth naar Sidney. Succes Mien Schop