Eerste maand. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Hoff - WaarBenJij.nu Eerste maand. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Hoff - WaarBenJij.nu

Eerste maand.

Blijf op de hoogte en volg Eva

04 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Het is alweer 1 maand geleden dat ik met rode oogjes in het vliegtuig zat.. De tijd vliegt voorbij met stage en deze geweldig stad leren kennen.

Op donderdag 21 februari zijn we ingetrokken in het appartement. Dit hebben we de avond meteen goed gevierd om af te spreken met een paar meiden om alvast wat Goon te drinken en mee te gaan naar een gezellig International feestje. Het uitgaan begint hier al om 8 uur en eindigt al om 1 uur. Wel even iets anders dan in Nederland. De volgende dag hebben we flink wat spullen voor het appartement aangeschaft (handdoeken, dekbed, messen, kledinghangers etc). Helaas miste we nog wel een stofzuiger maar deze hebben we vandaag via Gumtree (soort marktplaats) opgehaald.

Datzelfde weekend was het White Night Melbourne. Dit was een soort culturele festival verspreid over de stad. Dit was erg gaaf omdat er veel werd gedaan met 3D licht en muziek in parken en op gebouwen maar ook in de State Library en kathedraal. Melbourne is zo gaaf! Op zondag zijn we voor het eerst naar de Queen Victoria Market. Dit is een hele grote overdekte markt vol met groente, vlees, vis, kleding en delicatesse. Op maandag zijn ze dicht dus na 2 uur komt alles in de uitverkoop omdat iedereen van zijn verse producten af moet. Eindelijk iets gevonden wat goedkoop is! Het is heel overweldigend om tussen alle schreeuwende kooplui rond te lopen en te kiezen wat je wil gaan eten in de komende week, maar leuk!! Stiekem koop je dan ook meer dan je eigenlijk nodig hebt..

Afgelopen week ben ik druk geweest op stage. Ik heb mijn projectplan afgerond en kennis gemaakt met mede onderzoekers van de ziekenhuizen. Ik ga nu een artikel schrijven en proberen deze te publiceren. Dit zorgt wel voor wat extra werk maar als dit lukt zou dit wel heeel gaaf zijn. Doordat er 2 studenten in de afgelopen maand alvast wat data collectie gedaan hebben, kon ik deze week alvast met analyse beginnen. Hier bleken goede resultaten uit te komen. Hopelijk is dit ook te zien als ik verder ga met de data collectie en dus een grotere sample/power heb. So far, so good!
Op woensdag zijn we weer naar de Queen Victoria Market gegaan omdat hier Night Market was. Op deze avond staan er heel veel eettentjes van over heel de wereld. Inclusief een Dutch Pancake kraam! Ik heb een heerlijke burrito op met churros als toetjes. Helaas zagen we te laat dat er ook een kraampje stond met Kangaroe en Krokodillen vlees.. Gelukkig is het nog de hele maand maart Night Market dus aankomende woensdag gaan we weer terug (aangezien het alleen de straat oversteken is vanuit ons appartement).

Verder zijn we afgelopen zaterdag naar Little Italy gegaan om heeeerlijke pasta te eten. Het leek net of we onze in het echte Italië waande. Ook waren er overal ijssalons waardoor we de weerstand niet konden bieden en nog een ijsje hebben gehaald. De volgende dag zijn we weer heerlijk naar St. Kilda Beach geweest om van ons witte huidje af te komen. We zijn tot zonsondergang geweest om de baby pinguïns te spotten op de pier van St. Kilda. Deze komen uit hun nestjes omdat de ouders aan wal komen om de baby pinguïns te voeden. Dit is zo schattig om te zien!

Deze week ga ik voor het eerst echt in het Western ziekenhuis beginnen. Hier zal ik de eerste 4 weken data gaan collecteren. Vandaag heb ik kennisgemaakt met de apotheker en meegekeken hoe het patiëntendossier werkt. Helaas werken ze hier veel met afkortingen en Latijnse namen waardoor ik vaak dingen moet opzoeken. Maar dadelijk weer terug in Nederland zal deze kennis weer goed van pas komen!

Ook heb ik een Australische bankrekening geopend en heb ik een vliegticket naar Alice Springs (Outback) geboekt. Hier ga ik van 24 tot 28 april heen wanneer Laura en Niels mij komen opzoeken. Nu al heel veel zin in! Daarnaast ga ik met de Dutchies mee met een 3-daagse Great Ocean Road tour inclusief een nacht kamperen in National Park Grampians (jaja Eva gaat kamperen!) van 15 tot 17 maart. Genoeg leuke vooruit zichten!

Hoe gaat het in Nederland?

Dikke kuss,
Eva

  • 04 Maart 2013 - 21:47

    Marijke Hof:

    Hallo Eva

    Hier even een berichtje van ons.
    Na heel veel kou begint het hier ook wat warmer te worden, heerlijk, morgen gaan aart en ik in de tuin werken.Ben nu 2 dagen vrij.
    Aart en ik zijn de hele week al ziek, we hebben goed de griep gehad. Darom wordt het ook weer echt tijd voor een zonnetje.
    Met Denise gaat het momenteel wel goed, ze heeft net een jaarcontract getekend bij de sociale werkplaats, zijn we erg blij mee. Ze probeert nog steeds af te vallen, misschien dat het beter lukt omdat ze weet dat ze volgend jaar haar trouwjurk moet gaan kopen en als ze afbouwt met haar medicijnen lukt het ws ook beter.
    Robin gaat ook zijn gang, hij heeft het naar zijn zin op zijn werk en is bezig zijn woonkamer te veranderen en hij heeft nieuwe speakers gekocht en dan komt hij de boor halen bij ons en gaat zelf aan de slag, dat is wel leuk om te zien dat hij dat allemaal zelf regelt en doet.
    De tijd gaat zeker snel, bij jullie helemaal, we vinden het erg leuk om je verhaal te lezen.
    Zijn de mensen aardig voor je in het ziekenhuis? En hoe lang zijn je dagen daar en verdien je er ook nog wat mee?
    Eva ik schrijf je wat omdat je vraag hoe het in nederland is maar misschien zit je wel helemaal niet op deze verhalen te wachten.
    Leuk he dat Laura komt, echt iets om naar uit te kijken.

    veel liefs, aart en marijke

  • 05 Maart 2013 - 05:31

    Pascalle:

    Eefsel!
    Melbourne klinkt echt geweldig :) fijn dat je het zo naar je zin hebt! Tijd vliegt he? Voor je het weet zit ik ook in australie en na ditsoort verhalen wil ik jou ook wel heel graag komen opzoeken hoor! Zal eens kijken wat mogelijk is.. hihi. Heel veel succes met je stage en ik duim voor je dat je je artikel kan publiceren, hoe cool joh! Dikke kus uit Bali

  • 06 Maart 2013 - 08:47

    Wendy:

    Hoi Eef,

    Ik merk dat je het heeeel erg zwaar heb daar ;) Maar ben benieuwd naar je kampeer ervaringen, heb je instektenspray gehaald? (jou kennende) Ik hoop dat je artikel wordt gepubliceerd dus doe je best nichie!
    Als je die krokodillen of kangeroe vlees gaat eten, wil je dan een foto maken voor me? Kan het namelijk niet geloven dat jij dat wil eten. Nou wij hebben hier ook de eerste zonnenstralen gehad en ben gelijk in deze stralen gaan staan :)

    Veel plezier met kamperen en als je Lau en Niels ziet doe ze de groeten en ik wens jullie drieeen een leuke vakantie toe!

    XXXX Wendy

  • 10 Maart 2013 - 16:18

    Marja Bijvank:

    Hoi Eef,

    Leuk om me te lezen over alles wat je daar beleeft. Leuk dat je op zo'n geweldige plek je stage kan doen. Hier alles ok. Deze week ga ik oma worden. Hoe spannend is dat! Geniet van alle indrukken die je opdoet daar. Leuke vooruitzichten voor trips heb je. Ik begrijp uit wat reacties dat kamperen niet echt je ding is..Maakt niet uit, daar is alles anders. Veel plezier!!

  • 13 Maart 2013 - 14:39

    Mienschop:

    Hallo Eva,

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Krijg gelijk weer zin om naar Australie te gaan.Wij hebben aardig wat gedaan maar het land is zo groot.
    Dus wie weet gaan we er nog een keer er naar toe.
    Komen je vader en moeder ook nog langs?

    Kamperen is zo leuk lekker in de buitenlucht en de voorzieningen zijn goed op een camping.
    Geniet van je tijd hier,was ik maar jong hahaha.


  • 13 Maart 2013 - 15:56

    Helly Buursma:

    Heeee Eva,
    Wat een onwijs leuk bericht. Goed te lezen dat je het naar je zin hebt en naast het werken, geniet. Het is toch een voorrecht he om zo een stage te lopen, echt leuk.
    Ik ben net terug van een weekje Afrika met Heleen, Cees en Gonny. Heerlijk weer gehad, lekker gegeten en vooral veel gelachten. Op een krokodillenfarm geweest, maar die mogen niet gegeten worden, zijn soort heilige dieren daar en beschermd. Kennelijk denkt men daar in Austrië anders over? Ad is in dezelfde periode op wintersport geweest en heeft ook lekker weer gehad en zalig kunnen skiën. Vanmorgen sneeuwde het behoorlijk en om eerlijk te zijn: daar heb ik (en bijna 100% van de N- bevolking denk ik :) geen zin meer in. Lente, bloemetjes, blousje, terrasje, ja daar verlangen we echt naar.

    Zag op telefoon Heleen (denk Face book) een foto van jullie met stofzuiger, waarbij jullie zeer content leken. Als je lachend met een stofzuiger op foto staat heb je het zeker naar je zin :).

    Dat kamperen vind ik stoer hoor. Moet je dan niet nodige prikken, pillen etc hebben of is het geen risico gebied? Wel spannend hoor.

    Geniet er nog van en nogmaals, leuk zo'n blog, lijkt het toch net of je dichtbij bent.

    KUSSSSS
    Helly en Ad.

  • 13 Maart 2013 - 17:58

    Opa En Oma :

    Even een berichtje uit het koude Nederland het is hier maar vier graden bij jou zal het wel warmer zijn hoe is het met de studie heb je het nog druk? .Vrijdag ga je toch naar de kangeroes ?dat lijk ons harstikke leuk en niet zoveel kangeroevlees eten ,want dan word je ook zo huppelig hier ga alles zijn ouwe gangetje wij beleven niet zo veel meer daar moet je student voor zijn wij verlangen enkel maar naar de zon maar dat duurt nog even zo Eva je weet weer wat van ons veel liefs van opa en oma

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 12464

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

Down Under

Landen bezocht: