Reis en aankomst - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Hoff - WaarBenJij.nu Reis en aankomst - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eva Hoff - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Eva

06 Februari 2013 | Australië, Melbourne

En toen zaten we in Melbourne! Het voelt alsof we er al een hele poos zitten maar we zijn er nog maar 10 uur. De jetleg valt reuze mee maar nu toch wel erg behoefte aan m’n bed. We gaan zo koken in het hostel en vroeg de leuken dicht. Morgen staat er om 10 a.m. een City tour van ons hostel op het programma.

Maar eerst terug naar de reis. Alles ging erg goed dankzij de vele maaltijden, films en comfort. We moesten op Singapore even het vliegtuig uit vanwege tanken en crew verwisseling. Dankbaar even goed de benen gestrekt. Hierna vlogen we door naar Bali (Denpasar) om hier over te stappen naar Melbourne. Daar ging het iets minder ‘voorspoedig’. Op Schiphol werd ons verteld dat we alleen even (!) een boardingpass moesten halen op Bali maar de bagage zou doorgestuurd worden. In het vliegtuig werd juist verteld dat ongeacht je eindbestemming je de bagage opnieuw moet inchecken. Fijn.. Daar sta je dan, wat moeten we nu precies doen? Uiteindelijk kwam het erop neer dat we een visum van 250.000 RP moesten kopen om het vliegveld uit te komen. Vervolgens moesten we ons weer opnieuw inchecken waardoor ons visum meteen weer verliep en we nogmaals 150.000 RP mochten afrekenen voor service taxes. Hier tussen zaten wel minstens 10 douanechecks waar overal erg duidelijk werd aangegeven dat de doodstraf op drugssmokkel stond. Natuurlijk had niemand van ons RP als geld waardoor we met veel omwegen en lastige mannetjes uiteindelijk net op tijd in ons vliegtuig zaten (met nog een flink na bonkend hart). Gelukkig maakte de vervolgreis het weer een beetje goed doordat we als een van de enige passagiers extra service kregen zoals deken, kussen, toilettas en avondmaaltijd. Blijkbaar boekt KLM dit extra bij Jetstar, waar wij dankbaar gebruik van maakte.

Eenmaal op Melbourne aangekomen, hadden we welgeteld 1 douanecheck en stonden we binnen een half uur met bagage en al buiten (waar ze border security opnemen is dus nog een raadsel). Met de skybus werden we meteen naar het Greenhouse Hostel gereden waar we na uurtje wachten konden inchecken in onze 3p kamer. Het hostel is erg schoon, gratis Wifi, fijn gelegen en met goede faciliteiten. Hier verblijven we 1 week om vervolgens een appartement te zoeken.

Na een flinke douchebeurt zijn we de stad gaan ontdekken. Het was vandaag 35 graden waardoor we dit snel opgaven en naar 1 van de vele parken gingen om onder een boom heerlijk bij te komen van de vluchtreis. Melbourne doet mij erg denken aan een grote stad zoals New York met hoge gebouwen en gele taxi’s. Overal zijn gebouwen te vinden met erg mooi/bijzondere architectuur maar ook veel groen. Morgen zullen we vast nog meer moois te zien krijgen (foto’s zullen dan volgen)! We kwamen er wel meteen achter hoe duur het hier allemaal is. Alleen al voor een fles water betaal je 2 euro :P

Nu gaan we onze eerste avondmaaltijd maken in de keuken van het hostel en dan lekker ons bed in. Dus voor nu Weltrusten!

Hoe is het in Nederland? We hoorden iets over sneeuw…

Liefs,
Eva

Ps: Mark en Mams niet te veel letten op de spelfouten ;)

• 06 Februari 2013 - 10:36

Laura:

Hi zus,

Stik jalours ben ik als ik al dit moois lees. Zeker als we naar buiten kijken hier. Koud nat, sneeuw, bah. Gister avond om 23:30 nog naar buiten geweest om Kiki uit de tuin van de buren te trekken omdat het sneeuwde en ik bang was dat ze zou veranderen in een sneeuw kat. Nee, hier is het maar niets. Wel leuk om gister bij te kletsen via skype, goede verbinding voor zn afstand.

Nou hoop dat je lekker kan slapen en uitgerust je city tour kan beleven. Goed opletten hoor want wij verwachten in April natuurlijk dezelfde tour van jou ;)

XXXX Laura

• 06 Februari 2013 - 10:43

Lia Scheper:

Hoi Nichtje

Wat leuk om jou te volgen in dat lekkere warmen Australië .
    Hier is het koud!!!!!!
    Maandag mijn nieuwe rolstoel gehad en die gaat hard joh! Net heeft oma er in gezeten doet ze nooooooit meer!!!!!
    Geniet er daar maar lekker van en we volgen jullie .

dikke knuffel van je tante xxx

• 06 Februari 2013 - 10:50

Anneke Hoff:

Hoi dochter,

Met die spelfouten valt het best wel mee... Ben heel blij om te lezen dat de reis goed is verlopen. Wat een toestand daar op Bali, je blonde lokken hielpen er blijkbaar niet bij.
    Rust lekker uit en voor zo lekker slapen en uitrusten.
    Dikke kus van mama

• 06 Februari 2013 - 11:28

Niels:

Hoi Eef,

Het heeft hier idd gesneeuwd en dan lonkt die 35 graden nog meer... Skypen was leuk en kunnen we wat ons betreft vaker doen. Was het eten lekker?

Ik kan niet wachten om ook naar Melbourne te gaan als ik dit allemaal lees maar een ding weet ik wel, NIET via Bali vliegen :p

Veel plezier de komende dagen en hopelijk vinden jullie snel huisvesting.

Gr Niels

• 06 Februari 2013 - 15:02

Silke:

Eefsel!

Wat leuk om te lezen :) Ik ga je blog zeker volgen!
    Heel veel plezier daar!

Dikke kus, Silly

• 06 Februari 2013 - 19:48

Marijke Mol:

Hallo eva

Hartstikke leuk om je belevenissen te lezen!
    Je schrijft erg gezellig.
    Ik ben gisteren met denise in utrecht wezen winkelen, wat een gezellige stad is het toch.
    Maar ik weet zeker dat je het daar in melbourne veel leuker hebt. Zoveel nieuwe indrukken en lekker weer.
    Geniet er maar van!

Dikke knuffel

Aart en marijke

• 06 Februari 2013 - 21:55

Opa En Oma:

hallo eva fijn dat alles zo goed is gegaan enkel balie dat was niet leuk wij volgen je en vinden het leuk om jouw belevenissen te kunnen volgen

dikke knuffel opa en oma

• 08 Februari 2013 - 13:18

Marja Bijvank:

Hoi Eva,

Net van je moeder de link naar je blog gehad. Zo leuk om te lezen. Ik ga je zeker volgen. Geniet van de tijd daar, dit is echt zo'n once in a liftetime ding alhoewel ik hoop dat je nog wel meer van zulke trips kan maken. Heel veel groetjes vanuit het Maasstad.